چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
نماینده پاپ در ترکیه

حوزه/ "پائولو بیتزتی" ، کشیش ۶۷ ساله که مسئولیت مراکز مختلف از جمله "انجمن دوستان خاورمیانه" را دارد و کارشناس مسائل خاورمیانه است، به عنوان نماینده جدید پاپ در ترکیه منصوب شد. 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از رادیو واتیکان، پاپ فرانچسکو،  "پائولو بیتزتی" را به عنوان خلیفه رسولی در آناتولی (ترکیه) منصوب کرد.

این کشیش یسوعی 67 ساله که مسئولیت مراکز مختلف از جمله "انجمن دوستان خاورمیانه" را دارد و کارشناس مسائل خاورمیانه است، گفت: با روحیه یسوعی که دارم، با خودم عهد کرده ام تا آماده باشم به هر جایی که پاپ اعلام کند، بروم.

وی ادامه داد: جامعه کاتولیک های ترکیه جامعه ای کوچک ولی با نشاط  است که در شرایطی نه چندان ساده قرار دارد. با این همه ترکیه کشوری بزرگ با سنتی بسیار زیبا  است. می توانم بگویم کشوری است که در آنجا همیشه ادیان با هم توافق داشته اند و همیشه تبادلی فراوان میان سنت غرب و شرق وجود دارد.

وی درباره اهمیت گفت و گو با اسلام در این لحظات تنش افزود: این گفت و گو بیش از پیش اهمیت دارد. بخصوص در دعا باید از خدای واحد بخواهیم تا ما را از تفرقه ها، از جنگ ها و بنیادگرایی حفظ کند.

خاطر نشان می شود علیرغم سفر سال گذشته پاپ به ترکیه، روابط ترکیه و واتیکان در چند ماه گذشته دچار تنش شده بود.

ماجرای تنش در روابط ترکیه و واتیکان

فروردین امسال بود که دولت ترکیه در واکنش به اظهارات پاپ در "نسل‌کشی" خواندن کشتار ارمنی ها به دست ترکهای عثمانی،‌ سفیر واتیکان در این کشور را احضار کرد.

اگر چه ترکیه پذیرفته که در سال 1915 هنگامی که ارمنستان جزئی از امپراطوری عثمانی بود، در جریان درگیری میان سربازان عثمانی و ارمنی‌های مسیحی، تعداد بسیاری از ارمنی ها کشته شدند اما این مساله را که در این کشتار صدها هزار ارمنی جان خود را از دست داده‌اند و این منجر به نسل کشی شده رد کرده است.

پاپ فرانسیس که روابط نزدیکی با ارمنی ها دارد، گفته بود که وظیفه دارد یاد زنان، مردان ، کودکان و کشیش‌ها و اسقف‌های بی گناه را که به طرزی بی‌رحمانه به قتل رسیدند گرامی بدارد.

حال با انتصاب نماینده جدید پاپ در ترکیه، ممکن است شکل جدیدی از روابط میان ترکیه و واتیکان محقق شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha